במאמר זה אתאר פרוייקט בו יצרנו שביל אבן בכניסה לבית וחניה מאבני מדרך במראה טבעי ויפהפה המותאם לבית המגורים, במקום להשתמש בבטון או אספלט.
תכנון והכנות
הבית נמצא בשלבי בניה מתקדמים. לפני הקמת הגינה, התבקשנו להכין חניה ושביל אבן בכניסה לבית מאבן גיר מנוסרת. לצורך כך יצאתי לחפש אבני מדרך יפות ומתאימות שישתלבו ויתאימו לגווני הבית. גוון הפנים של הבית חום אדמדם עם גג רעפים אדמדם ומסביב יש בזלת. לכן חיפשתי ומצאתי אבני מדרך שיש בהם את הגוונים האלה, גם את הגוונים של הבזלת, גוונים של חום כמו אדמת חמרה וגם גוונים של אדום.
עבודה כזאת של חניה ושבילי אבן דורשת הכנה כמו שצריך כדי שהשבילים יעמדו וישרדו לאורך שנים, לא יסדקו ולא יתמוטטו. לצורך כך בתור תשתית יש מצע מהודק של כורכר המורטב ומהודק היטב ברמה של 95% צפיפות. בתוך המצע העברנו שרוולים כדי שתהיה אפשרות בעתיד להעביר כבלים של תאורה, חשמל ומים, כל מה שצריך הכנה מראש. בכל מקום שמנו לפחות 3 שרוולים לשימוש עתידי, שחוצים את השבילים, את המדרכות ואפילו את החניה.
עיצוב שביל האבן והחניה
אחרי שהכל היה מוכן מבחינת התשתיות עיצבנו את שביל האבן ואת החניה יחד עם המשפחה. הרעיון היה ליצור שביל לא ישר וסטנדרטי אלא שביל בעיצוב ייחודי. יצרנו תכנית של שביל מעוקל עם פיתולים כפי שרצו דיירי הבית. השבילים מובילים כמובן לכניסה הראשית של הבית, לכניסה צידית ליד המטבח ולחניה, שהיא בגודל 4 על 5 מטר, ולעוד כניסה בצד השני של הבית ומדרגות ליחידת דיור.
לייעוץ תכנון וביצוע פרויקטים של שבילים ומשטחי אבן, וכן אספקת אבנים וחומרים, התקשרו עכשיו 050-2242492 ואשמח לעזור!
ביצוע העבודה בפועל
בכניסה לבית הוכנו שיפועים לצורך ניקוז מי גשם. לצורך עיצוב תוואי השבילים השתמשנו במזונית, שזה לוח עץ גמיש איתו יצרנו את התוואי כדי להכין את הכל לעבודה, כדי שנוכל לבנות את השבילים מעליו באופן מסודר. לאחר שהתוואי היה מוכן הכנו תשתית תוספת שנקראת בינצ'ט. זו תערובת של חול, סומסום מלט ודבקים מסוימים. החומר הזה נפרס מתחת לאבנים בשכבה של בין חמישה לשבעה עד עשרה סנטימטר תלוי בעובי ובשיפועים, ומפולס למשטח ישר. על החומר הזה הנחנו את האבנים בצורה אומנותית ובנינו שבילי אבן וחניה מאוד מעניינים.
האבנים צריכות להשתלב היטב, להיות מפולסות, שלא יבלטו ולא יהיו שקעים בשביל. לאחר שגמרנו לעצב את האבנים היטב ובדקנו שהכל במקום, הרטבנו את האבנים בזרם עדין כדי שהמים יחדרו פנימה מתחת לאבן, יגיעו לבינצ'ט, שזה החומר ששמנו מתחת, וירטיבו אותו. החומר הזה מתקשה במגע עם מים ויוצר תשתית כמו של בטון מתחת לאבנים, וזה מה שגורם לכך שהאבן לא תשקע.
לאחר שהשבילים והחניה הוצפו היטב, נשאר שלב הפוגות, כמו בבית שממלאים אותן ברובה, בשביל אבן אנחנו עושים את המילוי עם בטון דליל, המעורבב עם מלט לבן וחול בשילוב של פיגמנט אפור. את החומר הזה אנחנו יוצקים בצורה דלילה בין האבנים ונותנים לו לחדור פנימה, ולאחר מכן משלימים אותו עד לגובה אפס בין האבנים כמו שעושים עם רובה.
ולסיום סיומת – ניקיון ופינישים
לאחר שהכל הושלם מה שנשאר זה פעולת ניקיון, עבודה קלה של שפשוף שאריות בטון, הורדה של שיני אבן שנמצאות במקומות מסויימים כיוון שמדובר באבן טבעית ולפעמים יש שיניים שיש להשחיז. לבסוף מבצעים שטיפה וקרצוף להסרת שאריות אחרונות, והשביל מוכן.
כדי ששבילי האבן לא יספגו חומרים פנימה וכדי לשמור על המראה הרטוב הזה כפי שהוא נראה לאחר שטיפה, לאחר שיגמרו את כל עבודות הבית יקרצפו את השביל הזה שוב וישימו עליו סילר. סילר מראה רטוב נותן את המראה הזה כאשר הוא מדגיש את הגוונים של האבן ובנוסף מונע ספיחת חומרים שונים פנימה. בהמשך תבוצע הקמת הגינה באופי שמתאים לבית לשבילים ולאופי של הדיירים.
2 תגובות
ענבל
20 ביוני 2023 11:01 amלגבי הפיניש – עם מה מקרצפים?
ובאיזה סילר אתה ממליץ להשתמש?
אילן נחמיה
20 בנובמבר 2023 4:56 pmחשוב לקרצף ולהסיר שאריות בטון/חומרים אחרים מייד לאחר היבוש, אם עושים זאת בזמן ניתן לשפשף בעזרת מברשת פלדה או מכונת קרצוף.
אם התייבש החומר, אפילו עם עבר יום, השאריות מתקשות ואז צריך כלים יותר מקצועיים כמו דיסק עם אבן קירצוף.
לגבי הסילר ישנן הרבה חברות טובות, יש בעיקרון שני סוגים מראה רטוב ומראה ומראה יבש לאחר יישום החומר.
מוזמנת להתקשר אלי לייעוץ, אפשר גם בשיחת וידאו בווטסאפ, 050-2242492.
השאירו תגובה